Skip to content


Waze.hu

magyar_logo.png_520x176

A Waze-es híreket, információkat a Waze.hu oldalon találhatjátok meg!

Facebook oldalunk: http://www.facebook.com/waze.hu

Twitter oldalunk: http://www.twitter.hu/wazehu

Gurulunk? WAZE.HU

 

- Hide quoted text -

Címkék: waze

Waze.hu - Update

Még csak “béta verzióban”, de elindult a honlapunk, a http://waze.co.hu . Az oldalon fognak ezentúl helyet kapni a blogbejegyzések és ide töltünk fel minden magyar tartalmat is.

Hamarosan jelentkezünk az “útépítés-bejelentővel”, ami már a honlapon keresztül, regisztrációval vehető igénybe.

Ez a poszt az utolsó ezen a blogon, az összes korábbi bejegyzést is áttöltöttük az új honlapra, de ettől függetlenül továbbra is megtalálhatjátok azokat ezen az oldalon.

UPDATE:

2011- karácsonyi meglepetésként új domainre költöztünk, köszönjük ezúton is ZseZo-nak a segítségét és az eredeti tulajdonosnak, a Sándor Informatikának. 

Várunk bennekteket a 

WAZE.HU

 

 

oldalon, a Facebookon, twitteren és a fórumon.

- Hide quoted text -

Szegedi őskáosz

 Mivel Szeged belvárosi forgalmát fenekestől felforgatják hosszabb időre, ezért a blogra is kirakom a pontos helyzetet, mert eléggé megbonyolították.
A térképen beállítottuk a megfelelő irányokat és zárásokat, de kell egy kis idő, mire befrissül a szerver és utána is lehetnek hibák, azokat ide is jelezhetitek.

 

Megkezdődik az 1-es villamos belvárosi szakaszának átépítése

A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt célja Szeged villamos- és trolibusz hálózatának komplex fejlesztése. Ennek részeként az 1-es villamosvonal is teljes hosszában megújul. A Kossuth Lajos sugárúti és Boldogasszony sugárúti szakasz tavaly elkészült a Szent Ferenc utcai körfogalommal és a Rókusi csomóponttal együtt. A rekonstrukció 2011-ben az Indóház tér felújításával és az 1-es villamos belvárosi pályaszakasz újjáépítésével zárul. Az Indóház téren 2011. április 4-én elkezdődtek a kivitelezési munkálatok. 

Az 1-es villamos belvárosi szakaszának felújítása az Anna-kút és az Aradi vértanúk tere között 2011. június 16-án kezdődik, és a tervek szerint idén novemberben fejeződik be. Csütörtöktől lezárt munkaterület lesz a Vörösmarty utca Széchenyi tér felőli oldala, a Széchenyi téri vágányzóna, valamint a Kelemen és a Zrínyi utca a Híd utcától az Aradi vértanúk teréig. A munkálatok jelentős forgalomkorlátozásokat vonnak maguk után a belvárosban. 


LEGFONTOSABB KÖZLEKEDÉSI INFORMÁCIÓK 

1-es villamos

Június 16. csütörtöktől az 1-es villamos vonalán vágányzár lép életbe az Anna-kút és a Szeged pályaudvar között. A villamosok helyett 1-3-4 jelzésű pótlóbuszok viszik az utasokat Tarján végállomás és Szeged pályaudvar között. A járat kerülőúton közlekedik. Kimarad a Széchenyi tér, a Somogyi utca és az Aradi vértanúk tere megálló. Helyette az Anna-kút, a Centrum Áruház, a Dugonics tér, a Honvéd tér és az SZTK Rendelő megállóhelyen lehet felszállni. 

Az 1-es, 3,3F, 4-es villamos, illetve az 1-3-4 jelű pótlóbusz menetrendje előreláthatóan augusztus végéig

Az 1-es, 3,3F, 4-es villamos, illetve az 1-3-4 jelű pótlóbusz menetrendje előreláthatóan augusztus végéig


Gépjármű forgalom

Csütörtöktől a belvárosi gépjárműforgalom nem hajthat be sem a Zrínyi, sem a Kelemen utcába, helyette terelőútvonalon kell haladnia. Átmenetileg az Oskola utca kétirányú lesz, a Vörösmarty utca és a Nagy Jenő utca Tisza Lajos krt. – Fekete sas utca közötti szakasza az autóforgalom számára egyirányú, a Somogyi utca pedig mindkét irányból zsákutca. Az egyirányú Kígyó- és Jókai utca menetiránya megfordul. A Belvárosi hídra az Aradi vértanúk teréről a Tisza Lajos körút–Kígyó utca–Kiss Menyhért utca–Nagy Jenő utca–Híd utca útvonalon juthat el a forgalom. Az Anna-kúttól pedig a Fekete sas utca– Nagy Jenő utca–Híd utca felé lehet menni. Újszegedről a Belvárosi hídon át a Stefánia - Vörösmarty utca, illetve a Széchenyi tér - Nagy Jenő utca felé haladhat a forgalom.

A lezárt Zrínyi és a Kelemen utca.

Torlódásokra kell számítani a Tisza Lajos körúton, a Nagy Jenő utcában és a Fekete sas utcában. Akinek nem közvetlenül a Belváros az úti célja, ajánljuk a Belvárosi híd helyett a Bertalan híd – Nagykörút útvonal használatát. A kerékpárral közlekedők ügyeljenek a Kígyó utca megváltozott forgalmi rendjére, illetve az Anna kút Fekete sas utcai kereszteződésében való átkelésre. 


Gyalogosforgalom, parkolás

gyalogosforgalom a keresztutcák csatlakozásánál kijelölt ideiglenes gyalogátkelőhelyeken keresztezheti a munkaterületet. A lezárt Zrínyi utcában és az átmenetileg kétirányú Oskola utcában nem lehet majd parkolni. A taxiállomás változatlanul az Árpád téren marad. 

A lezárt Zrínyi és a Kelemen utca.

A kivitelezés előrehaladtával várható további változásokról folyamatos tájékoztatást adunk.
Türelmét és megértését köszönjük! 

További információ: www.ujpalyan.hu
- Hide quoted text -

Előnyök és hátrányok

Nagyon sokszor tapasztalom, hogy az emberek a Waze-ről néhány pillanat alatt mondanak véleményt. Ez főleg azért baj, mert azt el kell ismerni, hogy a Waze Ltd. mintha mindent megtenne azért, hogy az, aki először a honlapon keresztül találkozik a Waze-zel, annak gyorsan elmenjen a kedve az egésztől. A honlapon megjelenő Live map bűn ronda, csak bizonyos zoom szinteken látszanak a Landmarkok és nem jelenik meg az összes esemény, Waze felhasználó. (Vagy ha meg is jelenik, pár másodperc után el is tűnik.)

Erre még rátesznek mostanában egy lapáttal azzal, hogy tulajdonképpen nem is működik mindig rendesen a Live map. (Nem töltődnek teljesen be a térképet alkotó "csempék".)

Bár mentegetőzéssel kezdtem, de szeretnék hiteles maradni, ezért először én is a Waze negatív tulajdonságait szedem össze, majd utána leírom az előnyeit. Mindenki eldöntheti, hogy az említésre kerülő negatívumokkal együtt tud-e élni és ha igen, akkor érdemes a pozitívumokat is elolvasni.

Negatívumok általánosságban:

A program nagyon is online. Ezt lehet pozitívumként is felfogni (azonnali információk lehetősége, gyors térképfrissítések), de nagyon sokszor tapasztalom, hogy az emberek bár kifizetnek nem kis összeget az okostelefonjukra, de a mobilnetért már nem hajlandóak fizetni. Ez már eleve egy vicces helyzet, hiszen egy okostelefon nem (csak) telefonálásra való, de aki továbbra sem hajlandó ezen túllépni, annak nem ez a program való. A program mobilinternet nélkül használhatatlan. (Mindemellett átlagos használat mellett nem generál több MB-os forgalmat, mert a térképadatokat vektorosan tölti le.)

Nincs sávasszisztens. Ma már szinte alap tulajdonság egy navigációs szoftverben, azonban a Waze-ben valószínűleg ilyen sosem lesz, mert egyszerűen ilyen bonyolult feladatot - mármint a sávasszisztens adatok feltöltését - a közösségre nem lehet rábízni. Akinek lételeme a sávasszisztens, annak szintén nem nyerő program a Waze.

Nincsenek sebességkorlátozásra figyelmeztető üzenetek. Bár erre van egy kis esély, hogy a jövőben lesz ilyen, de én megkérdőjelezem, hogy mennyire lesz megbízható, mert szkeptikus vagyok afelől, hogy a közösség jól fel fogja tölteni adatokkal az ehhez szükséges adatbázist.

Nincsen TTS (Text-to-Speech, vagyis pl. utcanevek felolvasása). Ez csak technológiai kérdés, akár még tudhatná is a program, Androidon még van is magyar támogatás a TTS-hez, de sajnos nem érzem, hogy a közeljövőben implementálnák ezt a lehetőséget.

A maximálisan megtervezhető útvonal 200 mérföldre (kb. 320km) van korlátozva. Ez mondjuk Magyarország területén belül majdnem elég, de mégiscsak egy limit. Ennek az az oka, hogy az útvonaltervezést is a központi szerverek végzik, ezért be kellett vezetni egy észszerű limitet, hogy megvédjék azokat a túlterheltségtől. Azt kell megérteni, hogy a Waze célja nem is az iGo, vagy a Navigon helyét átvenni. A Waze a mindennapi ingázásban próbál segíteni. Ilyen esetben pedig a 320km-es limit nem lehet valós probléma. De ha valaki az állandó külföldi útjaihoz keres navigációs szoftvert, akkor valóban jobb, ha elfelejti a Waze-t. (Már csak a roamingdíjak miatt is.)

Jelenleg nem tud köztes célpontokhoz tervezni. Ez is egy olyan tulajdonság, amely bevezetésének nincsen technológiából adódó akadálya, de egyelőre a program ezt mégsem tudja. Lehet, van aki ezzel nem tud együtt élni.

Az egyik átgondolatlan ellenérv a Waze ellen az szokott lenni, hogy nem elég részletes, illetve hiányos a térkép. Ugyan a Waze-nek az a lényege, hogy a térképet szépen lassan saját magunk építjük fel, tehát minél többen használják a programot, annál jobbak lesznek a térképek, van aki mégsem akar segíteni ezen a paradox helyzeten. (Vagyis, tulajdonképpen úgy is mondhatjuk, hogy pont azok az emberek miatt hiányos még a térkép, akik azért nem akarják használni a Waze-t, mert hiányos a térkép.)

A másik hasonló ellenérve az szokott lenni, hogy még kevés a közlekedési információ. Ezt én is sokszor érzem így, de mivel a közlekedési információk a program használatából generálódnak, itt is az a paradox helyzet áll fenn, hogy azért nincs sok közlekedési információ, mert még nem használják elegen a programot. (Itt azért hozzátenném, hogy egy átlagos hétköznapi napon a reggeli és a délutáni csúcsban azért Budapesten és vonzáskörzetében már elég szép forgalmi adathalmaz gyűlik össze, sokszor szépen látni, hogy a város mely része van beállva. De való igaz, hogy jelenleg ha valaki szombat este fél 9-kor nézi meg a térképet, akkor valószínűleg semmilyen hasznos információ nem lesz rajta.) Tehát aki töménytelen közlekedési információt akar, az egyelőre még használja a Magyarországon sokat szidott TMC-t. Ennek változása azonban csak idő kérdése.

Most pedig az előnyök a többi hasonló programhoz képest:

A Waze tud Turn-by-Turn navigációt. Amikor szóba kerül a Waze, sokan felhoznak ellene a millió-plusz-egy térképprogram, vagy dugófigyelő közül egyet-egyet. Csak azt felejtik el, hogy mi az a Turn-by-Turn navigáció. (Amit viszont nem tud az általuk említett program.)

A program és annak használata ingyenes. (Feltételezve, hogy az egyébként is internetre teremtett okostelefonjától nem vonta meg az ember az internetelőfizetést.) Akik tehát nem szeretnének kisebb vagyont kiadni egy navigációs szoftverre, azoknak a Waze a megoldás. Mellesleg jelenleg 3 olyan ingyenes programról tudok, amely megfelel annak a feltételnek, hogy tud Turn-by-Turn navigációt:

  1. Google Maps. Ez azonban hivatalosan nem használható Magyarországon. Persze ügyes emberek megoldották, hogy használható legyen, de aki egy picit is követi a Google Maps helyzetét, az tudja, hogy a magyarországi térkép legalább 3 éves. Már pedig azért azt el kell ismerni, hogy nem kevés utat adtak át Magyarországon ez alatt az idő alatt (is), a kisebb közlekedési változásokról nem is beszélve. Tehát véleményem szerint a Google Maps alapú navigáció kb. ugyanolyan eséllyel vezet ma már be a susnyásba mint a Waze az esetlegesen még hiányos térkép miatt. Na, ezt bebuktam. Éppen e bejegyzés írása közben vettem észre, hogy bizony befrissült a Google Maps. De azért még vannak benne hibák és hiányosságok. (Pl.: M43 hiányzik. Ezzel az a gond, hogy ha a frissítés üteme továbbra is ilyen marad, akkor 3 év múlva fog felkerülni...)
    Update: Most hívták fel a figyelmem arra, hogy a térkép ugyan frissült, de az útvonaltervező adatbázisuk nem, tehát továbbra sem tervez az M6-oson Dunaújvárostól délre.
  2. MapQuest. Ez OpenStreetMap alapú, azonban nekem egyáltalán nem sikerült rávennem magyarországi navigációra, tehát a helyzet rosszabb, mint a Google Maps esetén.
  3. Waze.

A program nagyon is online. Ezt a hátrányoknál is megemlítettem, de az említett hibás okostelefon használaton kívül ez csak előny lehet. Ezek az előnyok:
Amellett, hogy a generálódott forgalmi adatok gyakorlatilag azonnal eljutnak hozzánk, utazás közben az ember érzi, hogy egy közösség aktív tagja. Ha mégis dugóba kerül az ember, akkor megnézheti, hogy a környéken más Waze használók merre járnak, üzenhet nekik, vagy csak kikiabálhatja magából, hogy "Itt állok a dugó közepén, senki ne jöjjön erre!" Ha az utazási időt ez nem is rövidíti le, a léleknek jót tesz. :) Akik úgy érzik, hogy az ehhez hasonló dolgokkal picit elviselhetőbbé válik a dugóban várakozás, azoknak a Waze ideális.
A navigációhoz szükséges térkép a telefonban szükség esetén magától frissül. Nem kell a térkép kézi frissítésével törődni, akik tehát nem szeretnek ezzel pepecselni, azoknak ideális a Waze.
Az esetleges térkép hibák bejelenthetőek, amely bejelentések azonnal megjelennek a térképszerkesztő felületen. Való igaz, hogy jelenleg a magyarországi térkép nincsen kész. Azonban ha a meglévő területen hibát észlelünk és azt bejelentjük, gyakorlatilag azt valaki egy napon belül elolvassa és ha elég információt adtunk a hiba javításához, akkor kijavítja. Ezek után már csak a Waze rendszer sebességén múlik, vagyis gyakorlatilag 2-3 nap múlva már a javítás a kliens programokon is megjelenik. Ilyen gyors térképjavítási idővel semelyik másik szoftver nem veheti fel a versenyt. Akit tehát frusztrálnak az évek óta javítatlan térképhibák, azok számára a Waze ideális.

Összességében elmondható, hogy a Waze használata közben az embernek olyan érzése van, hogy nem függ egy láthatatlan kéztől, amely vagy kijavítja (fél év múlva) a számunkra éppen fontos problémákat... vagy nem... A térképhibák javítása teljesen a saját kezünkben van. Akiben sok a tenni akarás, az saját magának is javíthatja a térképet. Nagyon nagy élmény látni, ahogy a kezünk munkájának gyümölcseként a térkép, amelyet több százan, vagy több ezren használnak, szépen alakulgat. Akit hajt a becsvágy, azoknak a Waze-t nem szabad kihagyni!

Játék elemek. A Waze Ltd. néha különféle nyereményjátékokat hirdet, amelyen értékes nyereményeket lehet nyerni. (Pl.: Ipod Touch, iPad). Ezek a játékok általában abból állnak, hogy az utakon szétszórt "jóságokat" (sütik, vagy pl. húsvétkor nyuszik és tojások) össze kell szedni. Minél többet gyűjtünk, annál nagyobb a nyerési esélyünk. Gyakorlati tapasztalat, hogy egy ilyen lehetőség is egész más élménnyé teszi a mindennapi oda-vissza utazásokat. Aki tehát egy kis különleges szórakozásra vágyik a mindennapi útjai során, az is kipróbálhatja a Waze-t.
Emellett a magyar közösségen belül is szervezünk már nyereményjátékot, amelynek szintén volt tárgyi nyereménye. (Egy iPod Shuffle.)

Az alapvető (forgalmat befolyásoló) jelentések a program használata közben automatikusan generálódnak az adott szakaszon mért sebességből. Nincsen szükség tehát kézzel végrehajtott jelentésre ahhoz, hogy a többiek számára kiderüljön, hogy mely útszakasz járhatatlan.

Azt hiszem ebből az összefoglalóból talán már látható, hogy mi a Waze és mi nem. A helyén kell tudni kezelni.
A végére pedig még egyszer a legfontosabb: egy ilyen programot ne az alapján ítélj meg, hogy 2 percig ránéztél a honlapjára. A Waze egy navigációs rendszer, amelynek működéséről csak a valós használat közben alakulhat ki a véleményed.

- Hide quoted text -

Magyar Waze Logó készítési verseny

 A következő játékunk a Waze magyar közösség logójának megalkotására irányul.
Ebben a játékban nem ajánlunk fel nyereményt (egyenlőre), az jutalom a dicsőség lesz.
A következő 3 hétben (tehát 2011. június 3, péntekig)várjuk a waze.hu_KUKAC_gmail.com emailcímre a pályázatokat svg vagy bármely más, vektorgrafikus fájlban, az emailben feltüntetve a valódi neveteket és a waze felhasználói neveteket.
A pályázatoknak következő feltételeknek kell, hogy megfeleljenek:

1, Tartalmazza Waze Inc logófiguráját, a Wazer-t, esetleg más waze-re jellemző látványelemeket ( roadgoodies, moods, stb)
2, 4 szinárnyalatnál többet ne tartalmazzon
3, Magyarországra jellemző elemeket, képhatásokat tartalmazzon
4, Nem tartalmazhat szöveget

A beérkező pályázatokat átnézzük és az általunk legjobbnak vélt 3 logót szavazásra bocsájtjuk, egy héten keresztül lehet majd rájuk szavazni a Waze magyar fórumon. (2011. június 6-12. között)

A végeredményt 2011. június 13-án hétfőn este hirdetjük ki.

A logókészítéshez adunk néhány segítséget:
Waze logó pdf formátumban: http://world.waze.com/about/press_resources/waze_logo.pdf
ai formátumban: http://world.waze.com/about/press_resources/waze_logo.ai

Egy egyszerű példa:

- Hide quoted text -

Címkék: játék magyar waze

Szerkesztési 1x1: Hengerelt utak "élesítése"

 A hengerelt utak piros vonalként jelennek meg a térképszerkesztőben, ezen utakat kell geometriailag megszerekszteni, tulajdonságait beállítani, majd összekütni a megfelelő utakkal.

1, A szerkesztendő szakaszok kijelölése ctrl+klikk-kel.
2, "Edit geometry" pontra kattintás vagy g betű lenyomása és a geometria megigazítása,
3, felesleges pontok törölhetőek dbetű lenyomásával, ha a kurzor a törlendő pont felett van.
4, Mentés "Save"-vel.
5, Felesleges szakaszok törlése Delete gombbal vagy "Delete road" feliratra kattintással
6, Az út kijelölése után e gomb megnyomása vagy "Edit details" feliratra kattintás, beállítani az út települését,típusát és elnevezését ez alapján: http://www.waze.com/wiki/index.php/Utak_elnevez%C3%A9sei_%C3%A9s_t%C3%ADpusai
figyeljetek rá, hogy az ország is stimmeljen!
7, megadni az úton való közlekedés megfelelő irányát, a fizikai elválasztó vonalat jelölő "separated line"-t az út szintjét (híd 1, alagút -1) majd menteni.
8, Az út végeit a megelelő helyre hútzzuk úgy, hogy ne lógjon túl a keresztező úton, majd az "add junction" feliratra kattintunk , bepipáljuk az "Allow all turns mode"-ot és oda kattintunk ahol keresztezik egymást az utak (Az "allow all turns mode" nélkül kézzel kell beállítani a forulási irányokat)
9, a megfelelő bekötést úgy tudjuk ellenőrizni, ha be van pipálva a "Highlight connectivity" és kijelöjük az újonnan összekötött utakat, a barna a kijelölt útra való behajtási irányt, míg a zöld szín a kihajtási irányt jelenti

Videó linkhttp://screencast.com/t/qXLMAlnr

- Hide quoted text -

Címkék: oktató cartouche waze szeresztés

Szerkesztési 1x1: Benzinkutak

 A következő videóban láthatjátok hogyan kell egy benzinkutat megszerkeszteni:
1, A benzinkúton keresztül vezető út megrajzolása,
2, típusának beállítása "service road"-ra, 
3, bekötése az úthálózatba menetirányokra figyelve,
4, Landmark felvitele,
5, típus beállítása "Gas station"-re
6, név megadása "MÁRKA benzinkút, azonosító Részletek itthttp://www.waze.com/wiki/index.php/Benzink%C3%BAt
7, Részletek felvitele: Pontos név, leírás, nyitvatartás, telefonszám, szolgáltatások (nem kötelező)

A videó link: http://screencast.com/t/ZMygwE2V

- Hide quoted text -

Címkék: oktató cartouche waze szeresztés

Véget ért az Első Magyar Waze nyereményjáték!

Most egy kis dobpergés!

A kalapba összesen 16 jegy került, és a szerencsés nyertes, aki megnyerte a a zsírúj iPod shuffle 2Gb-os ezüst színű lejátszót nem más, mint....

zomborig

Gratulálunk a nyereményedhez, az átadásáról PM-ben egyeztetünk!

Hamarosan újabb játékkal jelentkezünk!

- Hide quoted text -

Címkék: játék magyar waze

Első Magyar Waze Játék


A játék időtartama alatt Waze térképre vitt folyók, tavak, erdők, benzinkutak most egy iPod Shuffle 2 Gb-ot érnek!
Image
Időtartam: 2011. április 18. 0:00 - 2011. május 1. 23:59
Sorsolás: 2011. május 2. 18:00 a random.org segítségével
Résztvevők: Minden olyan magyarországi lakhellyel rendelkező 14. életévét betöltött magyar állampolgár, aki rendelkezik Waze fórumazonosítóval és a Feladatok pont alatt ismertetett pontok közül legalább egyet végrehajt a játék időtartma alatt és az "ezt csináltam!" topikban megírja Permalinkkel együtt, hogy ellenőrizni tudjuk.
Feladatok:Magyarország területén lévő erdők, folyók és benzinkutak Waze térképre való felvitele a Wikiben megadott paramétereknek megfelelően.
A benzinkutakra vonatkozó:http://world.waze.com/wiki/index.php/Benzink%C3%BAt
A vizekre és erdőkre vonatkozó szabály, hogy a név mezőt akkor töltjük csak ki, ha van az adott területnek neve, vagyis az "erdő" név nem elfogadható csak pl. a"négyszögletű kerekerdő", mer az az adott erdő saját neve!
Csak azok a landmarkok fogadhatóak el, amelyek a játék időtartama alatt készültek és jelentették az "ezt csináltam!" topikban. A szervezők fenntartják a jogot, hogy az egyértelműen téves landmarkokat töröljék és kizárják a készítőjét a játékból. link: http://wolrd.waze.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=8389

Minden szerkesztő egyszer kerül a kalapba, azonban a nyerési esélyeket növelhetitek eggyel ha az alábbi linken lévő cikket likoljátok, megosztjátok és hozzászólásban megírjáok, mit szerettek legjobban a Waze-ben.http://www.facebook.com/notes/waze-magyarorsz%C3%A1g-csoport/els%C5%91-magyar-waze-nyerem%C3%A9nyj%C3%A1t%C3%A9k-ipod-shuffle-2gb-%C3%A9rt/179195268799336
Ebben az esetben a fórumon privát üzenetben küldjétek el wroaddnak a Facebook profil url-eteket az azonosíthatóság érdekében.

Sok sikert, sok szép landmarkot kívánok!

- Hide quoted text -

Címkék: játék magyar waze

WAZE húsvétba öltözik

Újabb jel, hogy tudd közeleg a húsvét.

A kliens egy új "bootscreen"-el kedveskedik a húsvét közeledtével.

 

 

Szerintem nagyon jól sikerült, nálam 10 pont :)

 

- Hide quoted text -

WAZE húsvéti ajándéka

A WAZE húsvétra ismét meglepett minket némi "jósággal".

Nyuszi: 8 pont
Húsvéti kosár: 8 pont
Kék hímestojás: 10 pont
Rózsaszín hímestojás: 20 pont
Arany hímestojás 25 pont

Pontgyűjtésre fel! :)

 

 

UPDATE: (Watt) Most nem teljesen öncélú a pontgyűjtés! Amennyiben mindegyik fajtából összeszedünk egyet (lesz egy "csokrunk"), akkor nyerhetünk egy iPod Touch-ot. Minél több csokrot gyűjtünk, annál nagyobb az esély a nyerésre. A Dashboard-on figyelemmel tudjuk követni, hogy mennyi csokrot gyűjtöttünk és melyikből hiányzik még a teljes csokorhoz. (Tuti, hogy az arany tojás lesz az. :) )

- Hide quoted text -

Meglepetés a magyar Wazereknek

 Igértünk egy magyar vonatkozású Waze hírt, így most egy kis ízelítőt kaphattok belőle.

Igen, arról van szó, hogy a magyarországi útinformációk bővülnek, felkerülnek a kliensbe a hosszabb események is, mint az útfelújítások, útzárak, méghozzá úgy, hogy a munkálatok teljes ideje alatt jelezve lesznek, ezzel is segítve a navigációt.
A funkció egyenlőre még "béta fázisban" van, ezért minden visszajelzést várunk ezzel kapcsolatban.

Van még egy funkció, amin dolgozunk, de ez maradjon meglepetés a következő bejelentkezésünkig!

- Hide quoted text -

Címkék: hírek magyar waze

Szerdán érkezik az Új androidos Waze kliens a marketre!

 Mint már korábbi blogbejegyzésekből láthattátok a Waze háza táján nagy a mozgolódás, az Androidra szánt kliens követi az iPhone-os társát, és 2011. március 23-án kikerül a végleges változata (feltehetően 2.2.0.0 verziószámmal) az Android marketre.

Nézzük át mégegyszer, miben is fog újat hozni!

- Hide quoted text -

Címkék: kliens android waze

Szabályok - első rész

Új sorozatot indítunk a magyarországi térképszerlesztési szabályokról, módokról. Az első bejegyzésben az úttípusokról és elnevezésükről írunk a Tovább után.

- Hide quoted text -

Címkék: szabályok cartouche

Csoportok = káosz

Egy eddig nem mindenki által tisztázott téma végett írok. Ezek a csoportok. Csoportok, melyekbe elküldheted a jelentésed.

Rengeteg csoport van, mert bárki szabadon hozhat létre. Ezzel az a baj, hogy áttekinthetetlen az egész. De pont ezért ezért ez nem egy kötelező követendő szabály, csak javaslat.

 

Íme a javasolt csoportok, melyet wroadd-nek köszönhetünk:

HUN_Del_Alfold
Bács-Kiskun, Csongrád és Békés megye közlekedési hírei

HUN_Del_Dunantul
Somogy, Tolna, Baranya megye közlekedési hírei

HUN_Kozep_Dunantul
Veszprém, Komárom-Esztergom, Fejér megye közlekedési hírei

HUN_Nyugat_Dunantul
Zala, Vas, Győr-Moson-Sopron megye közlekedési hírei

HUN_Kozep_Magyarorszag
Budapest és Pest megye közlekedési hírei

HUN_Eszak_Magyarorszag
Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád megye közlekedési hírei

HUN_Eszak_Alfold
Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye közlekedési hírei

 

Ezen csoportok előnye, hogy twitter-rel is össze vannak "kötve" így a hírek itt a blog-on is megjelennek, továbbá áttekinthetőbbé, és követhetőbbé válnak a jelentések.

A Továbbra kattintva még több részletet ismerhetsz meg a csoportok működéséről. 

- Hide quoted text -

Címkék: kliens csoportok

Utolsó Béta a végleges változat előtt 2.1.99.113

Utolsó Béta kliens a teljes, végleges változat megjelenése előtt!

verzó: 2.1.99.113

Ha van kedvetek teszteljétek.

LETÖLTÉS: http://tiny.cc/2199113

Fixes:
- Car changes to green arrow when standing
- Menu button not responding
- App gets stuck on navigation result screen
- Roads get thick after returning from alert list
- Fixes for Navigation result/Home & work dialogs in wide screen
- Start driving prompt (English only)
- Remove empty instruction box when there is no instruction
- Missing destination flags

 

- Hide quoted text -

Címkék: kliens

Waze Magyar autós kütyük

Na, itt az első néhány magyar waze-es tervezet, majd a fórumon megtárgyaljuk, melyik kinek tetszik, meg hogy mit módosítsak még. Ötleteket akár ide is írhattok megjegyzésként.

 

A többit megtaláljátok a tovább után...

- Hide quoted text -

Címkék: közösség waze

Öröm, mi másnak üröm

 Minap tapasztalhattam a waze lényegének előnyét. Éppen a munkahelyemre tartottam a szokásos délutáni csúcsban, és mint mindig, a Könyves Kálmán körúton akartam volna haladni. Sosem szokott zökkenő mentes lenni a dolog, mert alig 2.5 kilómétert haladok rajta ami rendszeresen 10-15 alatt valósul meg. Ám amikor ránézte a térképre láttam, a Lágymányosi hídtól az Árpád hídig, szinte végig egy színben játszik az egész, és ez a szín a vörös. Így kénytelen voltam elkerülni, és egy új utat választani. Ami külön tetszett, hogy egy baby rangú alig pár napja regisztrált wazerrnek köszönhettem az időbe be értem. Külön köszönet érte.

 

És ha már itt tartunk, most tudtam meg, hogy átállították az egész körút teljes hosszán a lámpák idejét, így amíg ez nem változik, addig kerüljétek el ha lehet.

- Hide quoted text -

New Android beta version 2.1.99.109

Új béta kliens érkezett. Ha van kedvetek teszteljétek.

LETÖLTÉS: http://tiny.cc/2199109

 *Fixed*:

-  Landscape disappearing roads fixes
-  Bluetooth AVRCP
-  Failure to download prompts (Languages with missing prompts)
-  Final UI fixes in navigation result screen and home/work (always appear in the search  menu)
-  Stickiness at beginning of drive
-  Start drive - opposite direction drive -When you start your drive at the opposite direction, now waze will reroute sooner.
-  Start drive - Display "Proceed to the highlighted route"
-  No recalculating sound if navigation guidance is off
-  Occasional crash on launch
-  Progress spinner stuck
- Splash screen bug (Inappropriate dimensions image)
- Speed camera red pin replaced by smaller icons
- Increase Good Morning & navigation result Dialogs timer

 

- Hide quoted text -

Címkék: kliens

Partnereink

 

 

 

 

 
 
- Hide quoted text -

Címkék: partner

Egyre többen...

 Mostanában felfigyeltem arra, hogy a kliensben rengeteg a közlekedési információ. Először arra gondoltam, hogy megnőtt a dugók, és balesetek száma, ám tévedtem.

 A minap ránézve a térképre, észre vettem, hogy egyre többen vagyunk már, ami jó hír.

2010.03.06 vasárnap 2010.03.07 hétfő

 

Tavaly év végén jó ha annyian volt összesen, mint most vasárnap. Ám ennyi embert, mint hétfőn, álmodni sem mertünk.  Remélem ez a tendencia továbbra is így folytatódik, és még többen leszünk, az ország minden tájáról. Aminek külön örülök, hogy a képen bár van baby rangú, de nem ez a jellemző, ami azt jelenti, hogy rendszeresen használják az emberek.

 

WAZEra fel! :)

- Hide quoted text -

WAZE-val nyerni?? Miért ne... Csak másképpen

Bár a lokalizáción alapuló játékokból egyenlőre kimaradunk, azonban van itt egy lehetőség, amivel ti is nyerhettek, méghozzá egy iPad2-t!

 Részletek a "Tovább" után.

- Hide quoted text -

Címkék: játék waze

WAZE-val nyerni?? Miért ne... csak még nem nálunk!

A következő hír sajnos minket - Magyarokat - nem érint, de még a kontinensünket sem. Csupán azért írok róla, mert az ötlet szerintem fantasztikus, és nagyon jól bemutatja a WAZE nyújtotta korlátlan lehetőségeket.

A lényeg röviden: San Francisco-ban hírdettek a Devo nevű együttes koncertezett. Ez eddig nem is lenne nagy hír, ám lehetett a WAZE-vel a koncertre jegyet nyerni. Na de hogyan? - kérdezhetnétek jogosan. Hát el voltak a rétképen szórva Devo ikonok, és aki 15 nap alatt a legtöbb ilyen ikonon áthajtott, gazdagabb lett egy belépővel a show-ra.

Hát nem remek ötlet??? Szerintem fantasztikus!

WAZE-ra fel!

- Hide quoted text -

Címkék: játék

New Android beta version:2.1.99.106

Új béta kliens érkezett!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem kívánnék a részletekbe bele menni -miben tud többet, vagy sem, mint az előd-, ezt meghagyom másnak, csupán néhány tapasztalatot osztanék meg.

  Az első, és számomra igen fontos, és kedves opció, amin javítottak, az automata nagyítás. Én a készülékemen (Xperia X10) fektetve futtattom a WAZE-t. Ami számomra hátrány volt a sebességfüggő nagyításnál, mert 50km/h felett csak a főutak, és az annál magasabb rangú utak látszódtak. Állítva nem volt ilyen probléma. Ennek vége! Egy kellemes városi 50-es sebességnél még mindig nagyon jól látszódnak a mellék utcák is.

  Ami sajnálatomra nem változott, hogy piros lámpánál még mindig "elveszíti a saját pozícióját" így minden megállás után nyomkodni kell a "pozícióm" gombot. Erre jó lenne valami megoldást találniuk, mert bár engem különösen nem zavar, van akit nagyon.

Minden esetre jó irányba halad a dolog, csak így tovább srácok...

- Hide quoted text -

Címkék: kliens

A budapesti rakpartok elnevezéséről

Bár ez már fél éves hír, néhány felhasználói megjegyzésből úgy tűnik, nem mindenki ismeri a rakpartok új neveit Budapesten, ezért álljon itt egy cikk a pontos nevekkel:

A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki(2010. 06.03-i - szerk. megj.) ülésén úgy döntött, hogy átnevezik a budapesti alsó rakpartokat. A Carl Lutz Alapítvány 2005-ben jelezte, hogy a dunai alsó rakpartok elnevezésével szeretnének emléket állítani az 1944-es nyilas terror üldözöttjeit mentő hősöknek és mártíroknak. A közgyűlés már decemberben tárgyalt a kérdésről, ám erről akkor nem döntött. Azt követően a javaslat azért nem kerülhetett a testület elé, mert a köztársasági elnök kiírta a 2010. évi országgyűlési választás időpontját és ekkor már nem lehetett a közterületek nevét megváltoztatni.

A választások befejezéséig tartó moratórium ideje alatt két újabb kezdeményezés érkezett a Főpolgármesteri Hivatalhoz, ezek a dunai alsó rakpartok két, korábban még elnevezési javaslattal nem érintett részére vonatkoztak. A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) gróf Esterházy Jánosnak, míg a Magyarországi Eszperantó Szövetség Valdemar és Nina Langlet áldozatos munkájának szeretett volna emléket állítani.

A budai alsó rakpart új nevei:

A közgyűlés csütörtökön 56 igen szavazattal támogatta a rakpartok elnevezését. Így a budai alsó rakpart neve a Mozaik utca és az Árpád híd között gróf Esterházy János rakpart lett, az Árpád híd és a Margit híd között Slachta Margit rakpart, a Margit híd és a Batthyány tér között Angelo Rotta rakpart, a Batthyány tér és a Lánchíd között Sztehlo Gábor rakpart, a Lánchíd és az Erzsébet híd között Friedrich Born rakpart, az Erzsébet híd és a Szabadság híd között Raoul Wallenberg rakpart, a Szabadság híd és a Petőfi híd között Valdemar és Nina Langlet rakpart lett.

A pesti rakpart új nevei:

A közgyűlés a pesti alsó rakpart nevét is megváltoztatta: az Újpesti rakpart alsó autóútját a Dráva utcától a Margit hídig terjedően Carl Lutz rakpartnak, a Margit híd és a Lánchíd közötti szakaszt id. Antall József rakpartnak, a Lánchíd és az Erzsébet híd közötti szakaszt Jane Haining rakpartnak, a Szabadság híd és a IX. kerület Közraktár utca közötti szakaszt Salkaházi Sára rakpartnak nevezték el. A közgyűlés döntött arról is, hogy a XXII. kerületben a Landler utca nevét Szent Flórián utcára változtatja.



Forrás:
http://ingatlan.net/magazin/2010/06/12-uj-neve-lesz-a-budai-es-a-pesti-rakpartoknak/

 

- Hide quoted text -

Címkék: közlekedés cartouche